Alin dan result.

salam.
arini alin amik result PMR.
dapat 8A 1B-english.terkejut alin sbb english tak pernah dapat B.
aku masuk dewan skolah dia lambat skit,sbb malas. (:
lyan buku dulu dalam kreta.
msuk2 je dewan,dia geleng2 n mata  berair jgk.
tetiba mata aku pun berair jgk.aish.
nak tau tak,dia lagi teror n rajin stadi dari aku .
tapi tak pa la.bukan rezki lagi.
dalam kelas ada 5 org target 9A.
n dia slalu dok tmpat kedua.last2,keputusan kuar,dia tercicir,and the other 4 dapat straight A's.
mama cakap kena REDHA.
ada la sebab nya semua ni jadi.
insyaAllah akan nampak hikmah nya nanti.
tapi alin akan recheck result dia.GUDluck sis.!

aku tak suka org belawan nak dapat result elok2 ni. ceh......takut ada org marah ja bila buat statement ni.
ya,memang betul,negara maju,persaingan sihat,makin bersmangat tuk capai kecemerlangan blar blar blar.okayh depend la kat korg nak tgk camane.
ntah.kat sekolah menengah dulu result aku tak penah gempak pun sbb aku tak blajar.exam bulanan sebelum PMR slalu dapat 4A ja.banding ngan alin,dia dapat 8A.hahahahaha jaoh beza.tapi bila mai jah PMR aku terkejut gila2 la dapat 9A.aku bukan budak pandai pun,cuma nak bagitau,Allah nak bagi bila kita less expect it.kita berserah n redha.

memang manusia skg,tgk dan nilai diri seseorang dgn result,result sikit,ha......dah pandang serong,budak ni malas la,budak ni ada masalah la dan mcm2 agi.padahal,korang tau tak,apa yang kita dapat,semua bergantung pada Allah.org cakap,usaha lebeyh,dapat lebeyh.tapi nak kata tentang ujian ni,bila kita usaha lebeyh , Allah tak nak bagi.sbb?mana tahu, if kita sabar sikit je,Dia nak bagi pahala n ganjaran besar nanti?.kan kan kan....ada peluang lagi lumayan dari kegagalan kita rini.

penat tgk manusia ni.penat walau pun aku manusia.sbb diorg tak penah nilai dari sudut y lain.
betapa usaha seseorg tu lbeyh Allah lihat berbanding result nya.sbb usaha dari kudrat manusia sndiri.
hurm......adeyh.entry macam sakit ati kat manusia.hahahahahahaahaha

cuba tukar fikrah anda skit.mane tau,boleyh jadi philosopher. (:

Labels:

0 comments:

Post a Comment