"aku suka kau."

 "aku suka kau"
tu ayat pertama aku.
kau terkejut.
agaknya.
"betul kau nak dengar ape yang aku nak cakap?"
ko cakap "ye"
aku tak layak macam yang baik seperti kau.  
aku tahu.
maaf sebab aku datang.
setahun lagi.
dan kau akan pergi.
aku tahu.
aku pun dah bagitahu kau.
kau angguk.
agak tersenyum,agak gusar,
pada pandangan aku.
kau dengar saja,
biar aku luah sehabisku,
walau belum terluah semahuku.
kau hanya mengangguk.
begitu.

seperti biasa.
aku wanita,
air mata wanita mna yang tak jatuh bila 
segala kekuatan dah dikumpulkan ke situ.
walau terasa beban yang aku simpan sudah mkin hilang.
tiada jawapan.
aku tak mahukan balasan atau jawapan.
cukup sekadar kau tahu.
perit aku melihat kau dihadapanku.
aku tertawa,
senyum melihat kamu.
kerana telah terbiasa menyembunyikan rasa ku.
itu caraku.

kau sedar,
aku tak pernah memandangmu ketika kau dekat.
kau tahu,
aku takkan cuba berkata-kata dihadapan mu bersama sahabatku.
kerana aku senantiasa ingin berada dibelakang.
telah aku katakan.
cukup sekali.
aku sedang menegakkan ego ku pada rasa hati yang aku amat benci.
sbb tu aku luahkan kat kau.
supaya terasa ringan bahuku .
aku cuba buang ,
walau ia terasa selalu bertambah.
"bukan untuk kali yang kedua"
itu bisik hatiku.
walau rasa tu dah semakin dekat dengan hati.
aku tak suka walau ia sudah sebati denganku.
kau tahu rasa itu rasa apa?
aku tak suka.





Labels:

4 comments:

Anonymous said...

ko suka sape? ko suka sape?

beri tahu aku dengan roro!

ehem said...

ade je ko kan. aku tak suke sesape pun......

gatal tangan nulih nih...hahahahahahahaha
dah la alif. maleh aku nak layan perasan seniri ni.....tak bawak kemana pun...((:

Anonymous said...

bleh buat lagi rap nih

ehem said...

Aku rasa kalau ni dijadikan rap, nila lagu rap paling jiwang....!

Post a Comment