ber eksperimentasi dengan hidup.

kata seorang sahabat, aku ni jenis yang suka ikut kepala sendiri. erk, agaknya memang sangat betul. eh...memang betul sgt lah..keputusan2 besar yang aku buat dalam hidup, semua aku nak buat yang lain dari yang org lain buat. dan tak ada sorang pun yang dapat cakap 'no' kat aku....aku akan buat jugak... keras kepla ke aku nih? haha mestila tak....tak berapa kot...((:

kadang2 keputusan tu aku ambil sbb aku nak tgk, apa akan jadi if aku buat keja2 gila nih, sampai aku sendiri yang terluka....tapi tak pe, bila aku terluka disebabkan diri aku sendiri, aku cepat pulak sembuhnya,sbb ada diri sendiri je untuk dipersalahkan.no worries.

gelombang pertama yang datang dalam hidup aku, mmg susah aku nak overcome sbb aku hidup sendiri, dalam dunia sendiri, tak bergaul dgn org. aku hanya ada buku, tv and family aku je time tu.memang time yang amat getir tu, banyak benda2 bodoh yang dah aku buat. aku kritikal bila masuk sekolah menengah. ape kejadah tah emotional tak berapa nak stabil. cuba ko bayangkan seorang budak (aku la tu) yang gila suka mengamuk, tak pernah senyum, kalau masuk bilik hempas2 sbb tak tahan ngan org sekeliling. apelah salah org sekeliling aku tu. ish........ila, ila.....erm.....pernah jugak suatu hari, aku sepahkan bilik aku, almari baju skli jadi mangsa, lempar frame gambar kaca sampai pecah, aku amik kaca tu aku toreh tangan aku sendiri....dasyat2...

scary pulak aku dengor......erk....pembaca scary tak? maaap yer..tatau kenapa arini semua nak kuar....benda2 nih berakhir sjak aku masuk matrix....Allah temukan aku dengan sesorang yang pandai main tarik tali dengan mood aku and psychic skit. melalui dia aku belajar banyak perkara. i owe her alot.

sbb tu aku boleyh katakan , aku bukan perempuan baik yang tak punya history atau pengalaman menakutkan dalam hidup ni. tapi yang paling teruk pernah jadi, aku takkan cerita la kan.

gelombang kedua.aku rasa baru lagi jadi. tapi takkan nak buat perangai macam budak kecik lagi kot.aku tak nak ulang ape yang aku penah buat dlu. walau bagaimana pun, aku berubah secara tak sengaja, kadang2 mempersalahkan dia dan selalu menghukum diri sendiri. dan aku hilang faith aku, seriusly, apa yang aku penah pecaya dan pegang dalam hidup aku, sekelip mata je pergi. time tu aku tak ada hati, so, aku buat sesedap diri je kat hidup yang amat bermakna nih. aku kuar lewat malam overnight sana sini, lari jauh2 sorg2, abeskan duit merata2, beli baju yang merapu , outfit aku pun da bertukar jadi yang agak merapik.entahla. semua jadi dengan begitu cepat.
salah aku jugak, silap bila aku buang benda penting dalam hidup dan jadikan something yang lain sbg priority. BODOH tau rasa.

terlahirnya entry aku yang sebelum ni "aku suka kau" sebab aku tak suka bermain dg perasaan nie. dah tak suka, sbb aku penah hancur.

tapi, untuk aku faham apa yang Allah cuba sampaikan kat aku, tak senang. sgt susah bila aku sendiri tak nak fham. tpi skg aku dah mula tahu dan faham.mula tunduk bila aku fham, dan jutaan syukur sbb semua ni jadi.

aku percaya, ada gelombang besar lain yang akan datang, dan sekarang, Allah sedang persiapkan aku. ALLAH SEDANG MENDIDIKKU.

dan sekarang, hidup aku agak tenang. macam biasa, macam semua yang pernah jadi kat aku tu, sebuah mimpi dari lena yang sangat panjang.aku anggap mimpi, tapi Allah sentiasa simpan rahasia2 aku sebagai amalan kat akhirat nanti.


DOA terbesar aku ketika menunaikan umrah
ya Allah kurniakan aku hati yang telah lama hilang.
yaAllah temukan aku dengan Islam.
yaAllah temukan aku dengan dia bila sampai waktu yang telah Kau tetapkan.
AMIN.

moga apa yang aku pegang sekarang, siapa aku dulu,takkan penah menggoyahkan impian aku sekarang dan siapa aku hari ni. aku tak pernah rasa seaman ni. sbb semua apa pun milik ALLaH, aku bersaksi.


Labels:

0 comments:

Post a Comment