5 disember

salam


aku rasa semua cita pasal bola kan?tahniah2...aku tgk2 n jeling2 jer,tak la fanatik sgt pun..owh,dapat cuti eh..


hahahahah kalau aku ni bekerja,memang horeeyyy jgk la,tapi skg tgh bosan tunggu nak balik johor,tak ada la horey pon.


pasal tajuk kat atas tu,ha...meh. 
aku nak cakap pasal satu citer yang aku tgk kat tv9 semalam.
memang tajuk dia 5 disember.
tentng sorg wanita,dia tolak rayuan bekas keksih dia yang sangat panas baran n pendendam..
then dia tunang ngan org lain n da nak kawen pun.ape jadi?
dalam pjalanan nak datang kL tuk temuduga n utk nikah,
bas rosak tgh jalan.
tup tup ex dia tiba tiba datang n terpaksa jgk la dia tumpang nyer sbb tgh malam.
part sedeyh nyer bila ex dia bawak kat hutan mane ntah.
mati2 ingat dia kena rogol.tapi nak tau ex dia buat ap.
binatang dan syaitan yang bertopengkan manusia.
di sepak nya prempuan tu,tampar,tumbuk. 
part ni tak kemuncak la kebinatangan laki ni.
binatang jantan tu koyak kain prempuan tu,n kuarkan besi tuk repair kete,pe kebenda tah,
n.........
dia SULA prempuan tu sampai mati...
mmg hantu....punya mamat !
hurm.......dendam tak kemana,dia dibicarakan,tapi tak tahu la ape kesudahan laki tu sbb tak citer pulak.

family prempuan tu mmg sgt2 sdeyh (mmg la),
dia org baik,cuba bayng kan kalau jadi kat kita ek?
aku bunuh mamat tu kat court jgk....
n tunang dia pulak,mmg sgt2 baik,tapi dia REDHA ngan apa yang jadi..
lastly,kat akhir crita,diorg titipkan tuk penonton satu hadith. 
tak ingat sgt, tapi bunyinye camni la,

''balasan syurga tuk org yang Allah ambil kekasih (tak terhad pada kekasih jerr,termasuk la famili;anak,emak,ayah)mereka,tapi mereka redha''

camtula bunyi nyer,tapi tak ingat sgt.balasan SYURGA.fuh.......

bagi aku,nilai REDHA yang manusia patut bayar sgt tinggi,meragut segala kesenangan yang pernah kita kecapi,merampas kebahagiaan yang pernah di pinjamkan.ingat,kita manusia.
Allah mmg layak menguji kita.kita hamba saja..........

pengarah: ERMA FATIMA wow.....patutla,telefilem penuh makna,n ada nilai.director yang ada nilai jgk la.
 lagipun,akak ipar aku cakap,movie AKU MASIH DARA dapat kutipan 4juta.
macam bengong je kan crita2 melayu skg. adeyh........

CRAYON tak ader pulak catatan tinggi camtu,tapi value movie nyer lagi tinggi.
peliks2222222......

aku tinggalkn ngan lagu ni.
untuk abah n mama n family kat TERENGGANU yang dirindui.



.the end.
 
Labels:

0 comments:

Post a Comment