Second project second sem first year

Oittttt
Aku bz gila!
1 st projek buat shelter ( yang aku takkan tunjuk) tak bz gila camni.. Keja double n triple bila datng projek kedua...owh sungguh tak sgka... 2nd projek kena buat wall hangar utk workbase aku... Yang workbase lain ada yang kena buat linkage and re-design stair kat fab.

Dalam projek ni,byk kena buat model and propose idea tuk implement for the final design.
Fuh... Malas citer sbnrnya...tapi biar ah....baca jelah kan.....

Em.... Lecturer slalu ckp arkitek n engineer mmg akan slalu gadoh...mmg fakta y tak dpt disangkal la...kat mesia,kbyakan projek pelik2 tak dapt buat. Sbb aperr? Kbnyakan arkitek tak argue sgt ngan developer... Byk faktor je y mmpengaruhi benda nih...

Teknologi kurg, n kalau nak design kaw2, kena import teknologi dari luar, tambah la ongkosnyer, so mmg diorg2 nih tak nak la.... Heehehe byk agi la faktor2 lain..kalau tgk negara jiran kita, singapore, wah.. Seriusly, diorg lagi power ah dri kita...serius ternganga je aku tgk.....

Sbb sibuk this week, aku tak tau jadi or tak nk pegi hntar kwn aku fly ke Aussie kat klia... Em...nk Pegi sgt sbnrnya... Tgh ah dulu... Sdeyh btol....

Aku seorg pelajar senibina yang hampeh.. Tak dre life, n bosan giler...
Adakah itu akan berubah? We'll see...

Blajr architecture bkn ttg design je, tapi byk lagi aspek2 teknikal n detailing+structure y perlu tahu n apply...y paling penting, human behavior, n environmental issues..spy design dapat cope ngan life client n users...

Okayh!?
Ciaooooo@ Labels:

0 comments:

Post a Comment