Salam

Selamat petang dah slamat sejahtera
Sarah da slamat berlepas. Bguslah. Apelagi.aku bila lagi weyh.tak taulah. Nk jgk kuar dri mesia ni. Blum rezki lagi kot sbb nk suh ila duduk ngan mama n abah dulu smentara diorg yang lain blaja kat luar sana nun..

Aku anta sarah, bekenalan ngan famili sarah n tido kat umah mak sedara sarah kat shah alam. Rancngan Allah lebeyh dari apa y aku jagka kan.

Byk pengajaran y Allah nk ajar melalui pjalanan aku ni. Rindu plk kat famili, rasa nak ngan diorg, tapi still takut, if duduk ngn mama, bleyh ke jadi ank y baik?

Bila aku perhati org2 skeliling, aku tgk gelagat anak branak, aku jadi sedar, anak slalu je take for granted bila ada ngan parents. Tak faham perasaan seorg mama n abah...aku nampak semua tu. Aku nampak mak n ayah trasa hati ngn anak, tapi biarkan je, n tahan ngan prangai anak , sbb itu anak diorg. Aku jadi sedeyh, sebak, takut aku pun sama... Tapi aku tahu, mmg aku pun mcm tu.. Mmentingkan ego dari menjag hati org y kita sayang... Bodoh betul..

Aku la bodohnyer, bkn korg...
Hal ni jadi recycle setiap generasi. Bila seorg anak da kawen, and jadi ibu or ayah, baru diorg sedar betapa sabarnya maka n ayah slama ni. Aku cuba rungkai sesuatu dalam diri aku. Knp tak ambil pengajaran? Sebab maNusia mmg insan. Sering lupa. Aku n kau pun sama.

Aku rindu. Nk jadi baik. Tapi ego.
Blum kenal diri. Alasan? Mybe......

Rindu ah mama n abah!
Mak sarah treat aku cm anak dia.
Rindu!!!!! Labels:

0 comments:

Post a Comment