doa.ku.

 ya Allah,mengenai urusan jodohku yang hanya ada pada pengetahuanMu, 
ya Rabb, aku serahkan urusan ini kepada Mu
Jelasnya aku mencari yang mencari sepertiku
yang sepertiku 
yang sepertiku 
mampu meruntuhkan egonya dan ego ku 
sebahagian dari hatiku berpaut padanya hingga ke syurga 
pemegang kunci syurgaku 
yang sepenuhnya dapat membimbingku 
menjadi imam dalam masjid yang terbina bersama-sama zuriat keturunanku 
aku mencari yang seperti itu, 
walau masih aku lemah dengan duniaku 
aku yang sedang mencari agamaMu 
ketemukanlah aku kami bila sampai waktu yang tertulis. 
aku redha sekiranya engkau menjemputku sebelum bertemunya aku dengannya didunia. 
moga disana aku lebih aman. 
ketemukanlah aku dengan agama Mu 
aku tak inginkan sesuatu yang menjadi igauan dan angan semua manusia 
aku hanya mahukan yang nyata, luahan yang benar 
bukan angan kosong.

Labels:

0 comments:

Post a Comment