cincin di jari.

klalka plk tajuk tu.
mknanya dah berpunya la.
bukan nk bercerita psal cinta or whatsoever,apatah lagi perkahwinan.....
nk menyedapkan hati,
panjatkan syukur sbb diuji,
hikmahnya aku tahu akan dtg jgk nnti,
tp, kdg2 klau ternmpak je cincin tu,
rasa mcm ada pedang menusuk tajam, tepat ke dada.
fuh....macam kena siat.
tp kena kuat, iman perlu didahulukan,senipis mana pun dia..
supaya tak terburu2 mbuat keputusan.
apa apa pun,
tunggu, smpai masa akan terungkap jgk yg nyata.

Dan barangsiapa berserah diri kepada Allah, sedang dia orang yang berbuat kebaikan, maka sesungguhnya dia telah berpegang pada tali yang kukuh. Hanya kepada Allah kesudahan segala urusan. (31:22) 

terkesan aku dgn ayat terakhir, yg melonjakkan smgt aku utk tak mlayan sedih.
".....Hanya kepada Allah kesudahan segala urusan.." 
tnpa ujian, kita sniri xkan kenal diri sndiri apatah lagi Tuhan.
Alhamdulillah aku diuji, baru terlihat y aku xpernah nmpak.


Labels:

0 comments:

Post a Comment