Aku

Kalau ada org nak cakap aku tak malu, aku tak kisah, malas nak jelaskan satu satu n macam2 nak kena betulkan lagi... Malas dah dgn persepsi org kat aku.. Penat dah nak gtau yang itu bukan aku atau ini bukan y sebnarnya yang jadi.. Biar jela ape org nak cakap atau ap yang nk diorg bincangkan... Atau kadang2 nak jadi kawan pun ssh? Kalau aku cakap main2 diorg amik serius, pastu lari,  senyap n menghilang lagi... Sape suruh pk bukan bukan? 

Mmg aku sgt rindu pada aku yang dulu , dari satu aspek, dia sgt menjaga org yang dia sayang, cuma terlalu ikut perasaan...Tapi budk tu dah tak ada,dah hancurkan hidup sendiri... Aku tak penah mintak supaya luaran aku ni nampak lembut n baik la konon2 nya...hakikatnya tak langsung, n aku tak suka oorg judge aku ni perfect sombong or wht masa dulu atau perfect dari segi manner....padahal tipu belaka...

I am not if you know me...kalau kau tak leyh trima sudah...aku manusia,aku blajar dari kesilapan aku....atau kau nak cakap aku manja? Owh, zaman aku manja n merengek n nak perhatian macam org hilang laki tu dah berlalu lama okeyh.. Ko jangan nak cabar aku suda....aku tahu dulu aku suka mengamuk, tapi tak lagi kan? Ko sedar tak? Penah ko amik tahu? Penah ko tanya pasal hidup aku? Family aku atau apa2 ttg aku? Tak penah kan? Jangan nak cakap banyak la....
Jangab inagt ko da cukup kenal aku la...

So, jgn belagak macam aku yang salah...nak bukak semua kesalahan aku lagi?aku bleyh list kesalahan aku, sbb aku kena admit mmg aku buat salah... Tapi penah ko ngaku salah ko?owh kira ni semua aku punya psal la?

Dah la.... Ko nak salah sangka suda... Aku tak peduli...aku dah maafkan ko pun.... Malas nak gado, malas nak betulkan ape yang ada dalam kepala otak ko tu... Suda2 la kayh....
Nak kata aku brubah sebab kos aku ke ,budaya arkitekture yang bebas atau sebab senior ke, atau culture shock masuk univ ker, atau putus cinta kerr, aku dah tak mau dgr, pk la pape pun... 
Aku lelah atau sedih atau dah tak larat nak hidup, ada ko kesah? Aku rasa cam nak mati ada ko kisah? Tak kan Sape yg penting diri skg ni? Aku lagi? Cukup2 la kayh....

Terkejut ke nampak aku camni? Dah byk benda yang aku dah buang dalam hidup aku.. Sbb ape? Aku taknak jadi hipokrit, cuma mmg byk flaws n silap sana sini utk teruskan hidup.... Bukan hanya utk teruskan hidup, aku dah korbankan something yang tak bwk faedah kat aku pun dulu... Ko tahu aku sakit kat mana? Hati, aku dah buang hati aku jauh2... Sbb tu aku hilang semua yang penah aku ada dari hidup aku.....

Aku ni manusia, perjalanan aku, hilang pergi penat keringat aku, Cuma aku terlupa aku penah lari dari tuhan aku sampai aku dah tak ada hati, tapi aku mencari lagi! Kau tahu apa erti mencari? Aku tau aku bodoh, tapi tak lagi.... Aku dah tak bodoh lagi...

Satu je yang aku tahu, yang aku nak ambil kisah....
Bibir aku masih mengucap shahadah n hati aku masih sgt mencari Tuhan aku........Kalau korg rasa rasa tak puas hati, atau takut ngan minah obses n so straight forward ni, kasi tau je..., aku tak pernah membenci walau kadang2 aku rasa aku ada hak utk marah, tapi aku tak membenci...
Aku manusia mencari, jangan dihina aku... Tolong jangan dibenci....
Tx sbb baca.. Labels:

0 comments:

Post a Comment